نکات برنامه‌نویسی

نکات برنامه‌نویسی و رایانه‌ای - امیرمسعود ایرانی

نکات برنامه‌نویسی

نکات برنامه‌نویسی و رایانه‌ای - امیرمسعود ایرانی

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

بازاریابی اینترنتی چیست؟

امیرمسعود ایرانی | دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۱۶ ب.ظ | ۱ نظر

بازاریابی اینترنتی به طور خلاصه جذب مشتریان جدید در فضای مجازی یا اینترنتی است. آنچه میان بازاریابی سنتی و بازاریابی اینترنتی تفاوت ایجاد می‌کند، عادت‌ها، سطح سواد، سطح سن، ساختار جنسیتی و ساختار ذهنی متفاوت کاربران اینترنت با عموم مردم است.

به همین دلیل برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی، توجه به این تفاوت‌ها و استفاده از زیرساخت‌ها و امکانات موجود در اینترنتی برای جلب نظر مخاطبان اینترنتی مسیری به سوی موفقیت را برای ما خواهد گشود.

بازاریابی اینترنتی اگر هوشمندانه و با طرح و شیوه‌ی مناسب به انجام برسد یکی از روش‌های کم هزینه و با بازدهی بالا برای جذب مشتریان جدید است.

اینترنت علاوه بر کارایی فوق‌العاده در جذب مشتریان جدید، می‌تواند برای حفظ رضایتمندی و وابستگی مشتریان قدیمی به کار گرفته شود.

در این شاخه بازاریابی محتوایی نقشی مهم را ایفا می‌کند.

ارسال اطلاعات مورد نیاز مشتریان قدیمی و ایجاد ارتباط دائم و دوستانه با این گروه از مشتریان سبب می‌شود تا وفاداری مشتریان نسبت به خدمات و محصولات ارائه شده افزایش یابد.

با فراگیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند، شاخه‌های جدیدی از بازاریابی اینترنتی با عنوان‌هایی شبیه «بازاریابی موبایلی» مطرح می‌شوند.

بازاریابی موبایلی با استفاده از فضا و زیرساخت شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای پیام‌رسان تحت موبایل تلاش می‌کنند حجم بزرگی از مخاطبان که در این شبکه‌ها فعالیت می‌کنند را هدف قرار دهد و آنان را به مشتریان بالفعل تبدیل کند.

فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی

فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی شاخه‌ی دیگری از بازاریابی اینترنتی است.

در این شیوه، کالا یا خدمات از طریق تبلیغات در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام به مخاطبان معرفی می‌شوند. در این روش، وفاداری نقش کمرنگ‌تری نسبت به سایر روش‌های بازاریابی دارد و تنها فروش مورد به مورد هدف‌گیری می‌شود.

در روش فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی، اینترنت مانند یک فروشگاه فیزیکی عمل می‌کند و تنها افرادی که در معرض تبلیغات آن قرار بگیرند ممکن است از خدمات و محصولات این فروشگاه خریداری کنند.

  • امیرمسعود ایرانی

کوتاه کننده لینک گوگل

امیرمسعود ایرانی | دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

سرویس‌های کوتاه کننده لینک از چند سال گذشته فراگیری بیشتری پیدا کرده‌اند.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند گوگل، مایکروسافت، توئیتر و بسیاری از سایت‌های خبری بزرگ از این گونه سرویس‌ها راه‌اندازی کرده‌اند.

کوتاه کننده‌های لینک کاربردهای گوناگونی دارند. از آن جمله می‌توان به آسان شدن انتقال آن از طریق نوشتاری روی برگه‌ی کاغذ یا انتقال از طریق پیام کوتاه اشاره کرد.

همچنین در شبکه‌های اجتماعی، استفاده از لینک‌های کوتاه شده سبب به هم ریختگی سایر نوشته‌ها نخواهد شد.

کوتاه کننده لینک گوگل در نشانی https://goo.gl در دسترس است

  • امیرمسعود ایرانی